مسائل پزشکی | زناشویی | اخبار پزشکی | داروها | روانشناسی|زیبایی, پوست, مو| طب سنتی و گیاهان دارویی

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

تقویت کردن موهای کم پشت و موهای نازک

تقویت کردن موهای کم پشت و موهای نازک 

راه هایی برای تقویت موهای کم پشت و موهای نازک

موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکل کم پشتی موهای تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید.
موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ کردن نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از گذشته می‌شوند اما این مشکل شایع که افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، با دست روی دست گذاشتن حل نمی‌شود. ما در این مطلب بهترین و موثرترین راه‌های مراقبت از موهای نازک را جمع‌آوری کرده‌ایم تا در عرض چند ماه موهای شما را مثل روز اول سالم و زیبا کنیم.
یکی از مهم‌ترین دلایل نازک شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیکی است که به شکل اختلال در هورمون‌های جنسی بروز می‌کند و به مرور باعث ریزش مو و نازک و شکنندگی آن می‌شود اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسیت‌ها، آلودگی‌های آب و هوا، نوع تغذیه، نحوه آرایش و مراقبت و میزان استفاده ما از محصولات مختلف شیمیایی هم تاثیر فراوانی روی روند کم پشت و نازک شدن موها دارد ولی فقط این عوامل نیستند که باعث کم پشتی و نازک شدن موها می‌شود چون گاهی وجود یک بیماری خاص هم باعث این ریزش می‌شود.
برای مثال در خانم‌ها کم‌خونی و اختلال‌های هورمونی مثل کیست تخمدان هم دلایل کم‌پشتی و نازکی موها هستند اما برای یافتن هر کدام از این علت باید عادت‌های درست و غلط رفتار با موهای‌مان را روی کاغذ بیاوریم و بعد از مرور آنها با مراجعه به یک متخصص مشکلات پیش آمده را برطرف کنیم اما بعد از این اقدامات بهتر است روش‌های پیشنهادی این شماره سیب سبز را امتحان کنید.
اشتباهات رایجی که موهای شما را نازک می‌کند
_ محصولات بهداشتی مانند شامپوها که پر از مواد شیمیایی آسیب‌رسان هستند، دشمن اول و آخر موهای شما محسوب می‌شوند. شست‌وشوی موها با شامپوهایی که حاوی سولفات یا هر نوع الکل هستند، تاثیرات مخربی روی موهای شما با خشک کردن ساقه آن و در نهایت نازک شدن تارهای مو می‌گذارد.
_ نرم‌کننده‌هایی که در ترکیبات خود سیلیکون دارند، حجم موهای شما را گرفته و تارهای آن را نازک و شکننده می‌کنند.
_ استفاده از مواد آرایشی و حالت‌دهنده‌های کاملا شیمیایی به جای مصرف ماسک و محصولات طبیعی و خانگی.
_ استفاده از برس به جای شانه‌های دانه درشت. برس کشیدن باعث آسیب‌رساندن به ریشه مو و کشیدگی بیش از حد موها شده و در نهایت تعداد زیادی از موهای شما را در طول روز از بین می‌برد. در حالی که استفاده از شانه‌های دانه درشت و شانه کردن موها از قسمت نوک موبه سمت بالا بهترین روش شانه زدن موهای تازک است.
_ بستن یا جمع کردن موها با کش‌های سفت یا بافتن آنها به روش‌هایی که باعث کشیدگی بیش از حد موها می‌شود به راحتی آنها را کم پشت می‌کند.
_ خشک کردن موهای خیس با سشوار بلافاصله بعد از خارج شدن از حمام یا استخر یکی از رایج‌ترین اشتباهات ماست که آسیبی به مراتب بیشتر از عادت‌های بد ما به مو وارد می‌کند.
_ استفاده زیاد از حالت‌دهنده‌های الکتریکی مانند اتو و بابیلیس که حرارت زیاد آنها ساختمان مو را به‌شدت تخریب و رشد آن را متوقف می‌کند.
_ تا زمانی که زندگی روزانه شما پر از استرس و تنش‌های گاه و بیگاه باشد، نباید انتظار موهایی سالم و زیبا داشته باشید. فکر و خیال و پرداختن به فعالیت‌های پراسترس خسارات جبران‌ناپذیری را برای شما رقم می‌زند. نرمش روزانه و یوگا بهترین راه رفع این مشکل و از همه مهم‌تر سلامت موهای شماست.
مو نازک‌ها چه بخورند؟
بیشترین تاثیر سبک زندگی و نوع رژیم غذایی ما روی پوست و موها نمایان می‌شود. در واقع شما و سلامتی شما ناشی از همان چیزی است که نوش جان می‌کنید. پس در بین عوامل مهمی که به نازک و کم حجم شدن موهای شما کمک می‌کند، تغذیه بسیار تعیین‌کننده است.
برای شروع چه کنیم؟
پروتئین برای جلوگیری از ریزش مو
یکی از پایه‌های اصلی ساختمان موها پروتئین است و کمترین تغییر در اندازه آن می‌تواند به ریزش مو منجر شود. پس برای به دست آوردن میزان کافی پروتئین و کمک به ضخیم شدن موهای‌تان در هفته باید مقدار کافی ماهی، گوشت گاو، مرغ، نخود، لوبیا و دیگر حبوبات و انواع و اقسام مواد لبنی مانند شیر، ماست و پنیر نوش‌جان کنید.
امگا ۳ برای جلوگیری از ریزش مو
بدن برای رشد و پر پشت شدن موها به مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا۳ نیاز دارد. پس برای اینکه بتوانید این میزان امگا ۳ را در بدن تامین کنید باید مصرف ماهی سالمون و ساردین، گردو و در صورت امکان آووکادو را در برنامه غذایی خود بیشتر کنید.
ویتامین B برای جلوگیری از ریزش مو
بیوتین یکی از انواع ویتامین B است که مصرف آن به عنوان مکمل برای رشد و تقویت مو و ناخن‌ها بسیار توصیه می‌شود. منابع غذایی خوب بیوتین سبزیجات، گردو، جگر، برنج با پوسته و تخم مرغ است که وجود این ویتامین از سفید شدن زود رس موها و ریزش آن جلوگیری می‌کند.
ویتامین E برای جلوگیری از ریزش مو
یکی از مزیت‌های ویتامین‌ E بهبود رشد و توسعه مویرگ‌ها و عروق خونی است. این عملکرد سبب افزایش جریان خون به ریشه موها می‏ شود، به همین خاطر می‌توان گفت این ویتامین به رشد موها کمک کرده و رشد آنها را در بسیاری از افراد تسریع می‏ بخشد. علاوه بر این نشان داده شده که مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی می‌تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری کند.
موهای نازک و کم پشت
یکی از مهم‌ترین دلایل نازک شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیکی است

ماسک‌های تقویتی مخصوص موهای نازک و کم حجم
ماسک تخم مرغ برای درمان موهای نازک و کم حجم
دستور اول : باتوجه به اندازه موهای‌تان یک یا دو تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و حسابی آن را بهم بزنید. سپس این محلول را در حمام روی موهای خیس‌خورده‌تان به مدت ۳۰ دقیقه قرار داده و بعد با شامپو و آب ولرم خوب شست‌وشو دهید (یک بار در هفته).
دستور دو : سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری از هر نوع روغن طبیعی (زیتون، کنجد و. . . ) و دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی کف سرتان ماساژ دهید (یک بار در هفته).
معجزه روغن کرچک برای ضخیم کردن مو
در ظرفی متوسط مقداری مساوی از روغن کرچک و روغن نارگیل را مخلوط کنید و روی سرتان بریزید و خوب آن را ماساژ دهید. سپس با شانه‌ای دانه درشت موها را خوب شانه کنید تا روغن حسابی به خورد موها برود. موها را با حوله‌ای گرم بپیچید و بعد از یک ساعت آنها را با شامپو شست‌وشو دهید. از آنجایی که این روش یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های ضخیم کردن موهای نازک است، یک یا دوبار در هفته آن را امتحان کنید.
ماسک حنا برای درمان موهای نازک
پودر حنا را با سه قاشق ماست، مقداری آب یا نوشیدنی چای سبز مخلوط کرده (بهتر است از چای سبز دم‌کشیده استفاده شود)و یک شب در یخچال نگه دارید. روز بعد یک عدد تخم مرغ و دو قاشق آبلیمو به آن اضافه کرده و آن را به موهای‌تان آغشته کنید. حدود یک ساعت صبر کنید تا ماسک روی موهای شما خشک شود و سپس آن را شامپو زده و کاملا آبکشی کنید (هفته‌ای یک بار).
موهای کم‌پشت‌ را پرپشت جلوه دهیم
هیچ وقت برای افزایش حجم مو‌های‌تان از تافت‌ و اسپری‌های چسبنده استفاده نکنید. در عوض آنها را با شامپوهای حجم‌دهنده‌ و فرموله شده بر پایه نشاسته بشویید. این شامپو‌ها چربی اضافی مو را گرفته و مو‌ها را از قسمت ریشه بالاتر از حد معمول نگه می‌دارند. محصولاتی سنگین و سیلیکون‌دار مانند تافت‌ها، فقط مو‌ها را به هم چسبانده و آنها را کم پشت و نازک‌تر نشان می‌دهند.
چتری‌باز شوید
برای پوشاندن حالت تُنُک جلوی مو‌ها، چتری کج بزنید. چرا که چتری قاب صورت ‌شما را پوشانده و تصویری ظاهری از پُر بودن مو‌ها را ایجاد می‌کند، از طرفی چتری پیشانی شما را کوتاه کرده و توجه را به چشمان شما جلب می‌کند.
هایلایت کنید
استفاده از رنگ‌های یکدست موهای شما را کاملا کم حجم نشان می‌دهد پس با روش هایلایت ‌و لولایت‌ سایه‌هایی را به موها اضافه و به آنها عمق بدهید. این روش رنگ کردن مو توهمی نوری روی موها ایجاد کرده و مو‌های نازک را پرپشت و زیبا جلوه می‌دهد.
موس بزنید و سشوار بکشید
برای حالت دادن موهای کم‌حجم بعد از حمام مو‌های خود را با موس حجم‌ دهید و شانه کنید. بعد از اینکه موها کمی خشک‌تر شد برس گرد مویی ‌بردارید و سرتان را پایین بیندازید و با هوای گرم سشوار که به سمت ریشه مو‌های‌تان گرفته‌اید، به موهای خود حالت‌بدهید.
منبع:سلامت نیوز

۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بیماری که بیت الله عباسپور را از پا انداخت

بیماری که بیت الله عباسپور را از پا انداخت

سلامانه : بیت الله عباسپور یا همان آقای عضله چند ماهی با بیماری واسکولیت یا همان التهاب رگهای خونی دست و پنجه نرم کرد و سرانجام شامگاه گذشته دار فانی را وداع گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، التهاب رگ یا واسکولیت (به انگلیسی: Vasculitis) به گروه وسیعی از بیماریهای التهابی رگهای خونی (سرخ‌رگ‌ها، سیاه‌رگ‌ها و مویرگ‌ها) اطلاق می‌شود. گاه واسکولیت اولیه است که بیماری بر اساس درگیری رگهای خونی به وجود می‌آید و گاه التهاب رگ به عنوان یکی از تظاهرات بیماری دیگری است مثلاً در لوپوس ما ممکن است واسکولیت داشته باشیم که واسکولیت ثانویه‌است.

نامگذاری و طبقه بندی واسکولیت‌ها بیشتر برحسب نوع و محل رگ درگیر انجام می‌شود. این بیماریها نه واگیردار هستند و نه می‌توان مانع از ایجاد آنها شد.

کمپلکس‌های ایمنی
پادتن‌های ضد سیتوپلاسم نوتروفیلها (ANCA)
تغییرات قابل مشاهده در نمونه‌های بیوبسی بافت نشانگر وجود التهاب در دیواره رگ و درجات متفاوتی از تخریب آن هستند. التهاب دیواره عروق ممکن است موجب تشکیل لخته‌های خونی در دیواره رگ که باعث باریک شدن یا انسداد آن می‌گردد، افزایش نفوذپذیری رگها که موجب افزایش آب میان بافتی و تورم عضو مجاور رگ می‌شود، و با شیوع کمتری پارگی عروق و خونریزی می‌تواند باعث تخریب نسج گردد.

طبقه‌بندی
۱. درگیری در رگ‌های بزرگ: آرتریت تمپورال (Giant cell arteritis)، آرتریت تاکایاسو

۲. درگیری در رگ‌های متوسط: پلی آرتریت ندوزا (PAN)، نشانگان کاوازاکی، پلی آنژئیت میکروسکوپی، گرانولوماتوز وگنر

۳. درگیری در رگ‌های کوچک و کاپیلار: پورپورای هنوخ شوئن لاین، سندرم چرگ اشتراوس (Churg–Strauss syndrome)، بیماری بورگر.

تظاهرات بالینی
علایم بالینی متنوع بوده به نوع و محل رگهای درگیر بستگی دارد. تظاهرات سیستمیک اغلب مانند تب، کاهش وزن و خستگی می‌باشد. تغییرات آزمونهای آزمایشگاهی (ESR;CRP) نشان دهنده التهاب می‌باشند. علائم موضعی مثلاً در پلی آرتریت ندوزا زخمهای پوستی و نفریت، در گرانولوماتوز وگنر سینوزیت و در آرتریت تمپورال سردرد داریم.

درمان
درمان واسکولیتها طولانی و پیچیده‌است. درمان بستگی به نوع التهاب رگ دارد ولی اصولاً بر کورتیکواستروئیدها مانند پردنیزولون و داروهای سرکوبگر ایمنی مانند سیکلوفسفاماید استوار است.

۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سفیدکننده های طبیعی دندان

سفیدکننده های طبیعی دندان

برخورداری از لبخند سفید گران قیمت است اما در این میان روش های طبیعی سفیدکردن دندان ها می تواند بسیار کمک کننده باشد.


ماهنامه بهداشت و سلامت: برخورداری از لبخند سفید گران قیمت است اما در این میان روش های طبیعی سفیدکردن دندان ها می تواند بسیار کمک کننده باشد.

سفیدکننده های طبیعی دندان

در ادامه روش های علمی، طبیعی و ارزان قیمت سفیدکردن دندان ها توضیح داده می شود.

توت فرنگی

توت فرنگی حاوی اسید سیتریک است که می تواند سبب تضعیف سختی سطح دندان ها شود اما این میوه همچنین دارای اسید مالیک ملایم نیز هست؛ هرچه که توت فرنگی رسیده تر باشد میزان غلظت اسید مالیک آن نسبت به اسید سیتریک که مضر است، بیشتر می شود.

بنابراین برای سفیدکردن دندان ها، می توان یک توت فرنگی رسیده را انتخاب کرد و آن را بر روی دندان ها مالید.

اسید مالیک مولکول های لکه را به طور کامل تجزیه نمی کند، اما دندان ها را پاکیزه می کند که این سطح تمیز به دندان ها ظاهری سفیدتر می دهد.

به طور کلی توت فرنگی بهترین سفیدکننده طبیعی دندان ها به شمار می رود. توت فرنگی خوشمزه و برای دندان ها مفید است و علاوه بر این حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامتی نیز مفید هستند. بنابراین بهتر است در فصل تابستان مصرف توت فرنگی فراموش نشود.

سفیدکننده های طبیعی دندان

استفاده از پوست موز

یکی دیگر از روش های طبیعی سفیدکردن دندان ها، استفاده از پوست موز است. برای این منظور می توان پوست یک موز را به سادگی گرفت و لایه داخلی پوست آن را به مدت دو دقیقه بر روی دندان ها کشید بعد از سه هفته دندان ها سفیدتر می شوند.

مالیدن پوست موز به دندان ها مانند یک لایه برداری ملایم عمل می کند و سبب از بین بردن برخی لکه های سطحی می شود اما موز به داخل خلل و فرج سطح مینای دندان نمی رسد. بنابراین پاکسازی عمیق صورت نمی گیرد.

برای جلادادن سریع و طبیعی به دندان ها می تواند یک موزد خرد و لایه داخلی پوست آن را به دندان ها مالید.

جوش شیرین

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم یک صیقل دهنده ملایم برای دندان ها است که لکه های ناشی از قهوه و چای را بر روی دندان ها به طور موثری از بین می برد.

برای این منظور می توان در یک فنجان، نصف قاشق چایخوری بی کربنات سدیم را با نصف قاشق چایخوری آب مخلوط کرد و یک مخلوط رب مانند درست کرد؛ سپس مسواک خود را در این مخلوط فرو کرد و دندان های خود را برای دو دقیقه با این ماده مسواک زد. بعداز چند روز متوجه تفاوت ایجادشده می شویم.

بی کربنات سدیم درواقع یک ماده شیمیایی است که در محصولات سفیدکننده دندان ها و خمیردندان ها استفاده می شود. این ماده به طور موثری موجب از بین بردن جرم و لکه ها بر روی سطح دندان ها می شود و آنها را درخشان تر می کند. این ماده همچنین موجب خنثی کردن اسیدهای باکتری در دهان می شود.

اما باید درنظر داشت که جوش شیرین یک ماده ساینده است و استفاده زیاد از آن برای سفیدکردن دندان ها موجب از بین بردن مینای محافظ دندان می شود.

بنابراین باید تنها سه بار در سال از جوش شیرین برای از بین بردن لکه های سطحی دندان استفاده کرد و از مالیدن جوش شیرین به دندان ها با انگشت یا حوله پیشگیری کرد.
۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

۵ عامل اصلی ایجاد احساسات منفی

۵ عامل اصلی ایجاد احساسات منفی 

هر کسی خواهانِ خوشحالی و احساس رضایتمندی است. پس چرا این همه آدم، با خواست خود، «در ناامیدی محض» زندگی می‌کنند؟

باشگاه خبرنگاران: هر کسی خواهانِ خوشحالی و احساس رضایتمندی است. هر فردی دوست دارد که لذت، رضایتمندی، روابط شاد و آرامش ذهن را تجربه کند. پس چرا این همه آدم، با خواست خود، «در ناامیدی محض» زندگی می‌کنند؟

کودکان به‌دلیل سرزنش‌های مخرب و کمبود محبت در دوران کودکی، از همان سنین اولیه، احساسات منفی را در خود پرورش می‌دهند. وقتی بالغ‌تر می‌شوند، این احساسات شدید‌تر می‌شود و انواع احساسات منفی بیشتری را تولید می‌کند.

عمده‌ترین احساسات منفی‌ای که افراد تجربه می‌کنند عبارتند از: ترس، تردید، نگرانی، غبطه، حسادت، خشم، بی‌لیاقتی و احساس عدم کفایت هنگام مقایسه با دیگران. وقتی کودکی مدام مورد‌ سرزنش قرار می‌گیرد در وی ترس، شک و نگرانی ایجاد می‌شود. حتی زمانی که کودک کارهای ارزشمند انجام می‌دهد، باز والدینش خشنود نمی‌‌شوند.

در اغلب خانواده‌ها، والدین به‌ندرت محبت یا تایید خود را ابراز می‌کنند و یا به‌ محض اینکه حس کنند کودک در خشنود کردن‌شان کوتاهی می‌کند، عشق و تاییدشان را از او دریغ می‌کنند.

احساسات، ارزیابی‌ را مغشوش می‌کند

احساسات، به‌خصوص احساسات منفی، ارزیابی را مغشوش می‌کند. فرد گرفتار در احساسات منفی، قادر نیست واضح و منطقی فکر کند. هرچه احساس منفی شدیدتر باشد، شخص بیشتر از واقعیت دور می‌شود و در استدلال‌‌‌کردن ناتوان‌تر می‌شود. در این حالت گفتار و رفتار شخص، اغلب غیرقابل‌توجیه و زیان‌آور است.

ریشه‌های احساسات منفی

پنج عامل اصلی، باعث می‌شود مردم در خود احساسات منفی به‌وجود بیاورند و در آن وضعیت بمانند. این‌ها جزو بدترین قورباغه‌هایی هستند که در اعماق مرداب احساسات شنا می‌کنند. این پنج عامل: توجیه کردن، درگیر شرایط شدن، حساسیت شدید، قضاوت کردن و خودفریبی است. برای رهایی از احساسات منفی باید بفهمیدکه این احساسات از کجا می‌آیند، تا بتوانید از شرشان خلاص شوید یا از همان ابتدا مانع به‌وجود آمدنشان شوید.

توجیه کردن

با توجیه و عذر آوردن، از منفی بودن خود دفاع می‌کنید و به خود حق می‌دهید که عصبانی باشید. احساسات منفی تنها زمانی به‌وجود می‌آیند که شما به خود حق می‌دهید که این احساسات را برای خود و دیگران به‌وجود بیاورید.

وقتی در‌مورد وضعیت ناگوار خاصی بحث می‌کنید، با ارائه دلایل مختلف، مشغول توجیه احساسات منفی‌تان می‌شوید. اغلب حین رانندگی با خودتان حرف می‌زنید؛ خودتان را توجیه می‌کنید و به محکوم کردن افرادی که در آنجا نیستند می‌پردازید. توجیه کردن، شب‌ها شما را بیدار نگه‌ می‌دارد.

هرچه بیشتر خود را توجیه و متقاعد می‌کنید که طرف مقابل «بد» است و شما پاک و بی‌گناهید و حق دارید اینگونه احساس کنید، عصبانی‌تر‌ و سرخورده‌تر می‌شوید.

البته شاید موقعیتی ایجاد شده باشد که ناحق است و باعث آزردگی یا عصبانیت شما شده، اما تنها کسی که می‌تواند احساسی را به آن تجربه گره بزند، خودتان هستید. شما می‌توانید انتخاب کنید که احساس بدتان را نگه دارید یا آنرا رها کنید.

برخود گرفتن

برخود گرفتن، دومین عامل لازم برای داشتن احساسات منفی است. به‌ این‌ معنی که از موارد برداشت شخصی می‌کنید. اتفاقات را به‌عنوان حمله‌ای به شخص خودتان تفسیر می‌کنید.

اگر شرایط ناگوار را حمل بر خودتان ندانید، نمی‌توانید احساساتی چه منفی، چه مثبت، در مورد آن شرایط بروز دهید. اگر در روزنامه بخوانید که هزاران نفر (مرد، زن و کودک) در اثر سِیلی در شمال چین غرق شده‌اند، اندکی احساس تاسف خواهید کرد ولی باز بدون احساس خیلی خاصی به خواندن عناوین بعدی مشغول خواهید شد.

چون هیچ‌کدام از آن غرق‌شد‌گان را نمی‌شناسید و حتی آن منطقه را خوب نمی‌شناسید. شما در موقعیت این تراژدی قرار نمی‌گیرید. در نتیجه شما هیچ احساس منفی درباره آن تجربه نمی‌کنید.

این بدین معنا نیست که نمی‌توانید درباره اتفاقاتی که برای دیگران می‌افتد، احساس دلسوزی داشته باشید، موضوع آن است که احساس‌تان درگیر نمی‌شود. به‌عنوان مثال، اگر همکاری به‌دلیل مشکلات شخصی نمی‌تواند وظایفش را خوب انجام دهد، برایش متاسف می‌شوید ولی این دلیل نمی‌شود که مسئولیت‌هایش را قبول کنید. داشتن حد و مرزهای سالمِ احساسی، به‌خصوص در محیط کار ضروری است. می‌توانید بدون درگیر شدن با احساسات فرد دیگر، همچنان غم‌خوار او باشید.

حساسیت شدید

سومین عامل احساسات منفی، داشتن حساسیت شدید به تفکرات، عقاید یا دیدگاه‌های دیگران نسبت به خودتان است. همانطور که اشاره شد، افرادی که با سرزنش‌های شدید و کمبود محبت بزرگ شده‌اند، احساس حقارت و بی‌کفایتی می‌کنند. این احساسات به‌صورت نگرانی در مورد عمل، عکس‌العمل و رفتار دیگران بروز می‌کند.

پیتر اُسپِنسکی در کتاب «در جستجوی معجزه» از این فرایند با عنوان «تصورات درونی»، حساسیت شدید در نحوه رفتارتان با دیگران، یا حتی ناراحتی و افسردگی به این خاطر‌که «تصور می‌کنید» طرف مقابل در مورد شما منفی فکر می‌کند، یاد کرده است.

یک صحبت مثبت یا نظر تاییدکننده از طرف دیگران، می‌تواند در شما اعتماد‌به‌نفس ایجاد کند و یک نظر منفی شما را در هم می‌شکند. افرادی که بیش از حد حساس هستند، اغلب رد شدن‌ها و مذمت‌هایی را می‌بینند که وجود خارجی ندارند. در شرایط حاد، افراد فوق‌حساس نمی‌توانند بدون تایید دیگران تصمیم بگیرند و قدم از قدم بردارند.

قضاوت کردن

چهارمین دلیل احساسات منفی، قضاوت‌ کردن یا تمایل به ارزیابی منفی دیگران است. وقتی دیگران را قضاوت کنید، همواره آن‌ها را مقصر خواهید دانست. مقصر دانستن دیگران، توجیهی برای عصبانیت، تنفر و احساسات منفی‌ شما نسبت به آن‌ها می‌شود.

در انجیل متی ۱:۷ آمده است: «حکم نکنید تا بر شما حکم نشود». با قضاوت دیگران، برای خود احساسات منفی و ناراحتی ایجاد می‌کنید. از هر میزانی که برای سنجش دیگران استفاده کنید برای قضاوت خودتان به‌کار خواهد رفت. وقتی در‌مورد دیگران قضاوت می‌کنید، خود را در وضعیت بالاتری نسبت به آنها قرار می‌دهید، آنها را پایین‌تر از خودتان می‌بینید، که این عمل اغلب باعث برانگیختن واکنش‌های منفی دیگران می‌شود.

اگر طرف مقابل را داوری نکنید، نمی‌توانید از آن شخص عصبانی شوید. فقط هنگامی می‌توانید عصبانی‌ شوید که برای ‌خودتان توجیه کنید که طرف مقابل کاری کرده یا حرفی زده (یا نتوانسته کاری را درست انجام بدهد)، که باعث آسیب شما شده است.

برای حذف قضاوت از زندگی خود، از هم‌اکنون تصمیم بگیرید دیگران را در هیچ موردی قضاوت نکنید. انجام اینکار در ابتدا بسیار مشکل است، اما با تمرین راحت‌تر خواهد شد. فقط به خودتان یادآوری کنید که همه مردم مستحق زندگی با روش و منش خودشان هستند.

خود فریبی

خودفریبی، یعنی با یک توضیح قابل‌قبول اجتماعی بخواهید روی یک رفتار غیرقابل‌قبول سرپوش قرار دهید و آن‌را با دلیل موجه بدانید. جان آساراف این‌ها را «دروغ‌های منطقی» می‌خواند.

اغلب مردم به‌‌دلیل عزت‌نفس پایین و شخصیت ضعیف، نمی‌توانند اقرار کنند کاری که کرده‌اند یا حرفی که زده‌اند نادرست و غیرمنطقی است. حتی بدترین مجرمان، احساس می‌کنند که بی‌گناه‌ هستند و صرفا قربانی‌ کسی، چیزی و یا جامعه شده‌اند. آنها سعی دارند رفتارشان را منطقی جلوه دهند.

پیتر اوسپنسکی، توضیح می‌دهد که تقریبا همه تلخ‌کامی‌ها ناشی از «ابراز احساسات منفی» است. صحبت مدام در مورد شرایط منفی و احیای آنها، احساسات منفی را زنده و روبه‌رشد نگه می‌دارد. از این‌رو، احساسات منفی‌ مانند آتش‌سوزی در یک بوته‌زار است که با جرقه کوچکی شروع می‌شود و به‌سرعت پخش می‌شود و غیر‌قابل‌کنترل می‌شود.

اما اگر جرقه روی بوته‌ای خشک بیافتد و فورا خاموشش کنید، هیچ آتش‌سوزی اتفاق نمی‌افتد. همینطور اگر احساسات منفی را در لحظه‌ شروع، متوقف کنید، مانند همان آتش کوچک، به‌سرعت خاموش ‌می‌شود و هیچ خسارت و خرابی به‌بار نمی‌آورد.

عصبانیت: اصلی‌ترین احساس منفی

دیر یا زود، همه‌ احساسات منفی به یک احساس منتهی می‌شوند: «عصبانیت». نهایت احساس منفی، عصبانیت است. سرانجام ترس‌، تردید، حسادت، غبطه و تنفر به عصبانیت تبدیل می‌شود. این عصبانیت یا به درونتان جاری می‌شود و جسم و روح شما را بیمار می‌کند یا به بیرون جاری می‌شود که باعث سستی و خراب شدن روابط‌ شما با دیگران می‌شود.

تمام افراد ناکام، عصبانی هستند. افسردگی عصبانیتی است که به درون جاری شده و به‌دلیل عدم‌توانایی شخص در بیان راحت و صادقانه احساسات به‌وجود می‌آید. این حالت، اغلب با احساس عزت‌نفس پایین و ناامیدی شروع می‌شود.

خشم نوعی عصبانیت است که به بیرون جاری می‌شود و به‌صورت درگیری لفظی یا فیزیکی با افراد دیگر برای کاری که انجام داده‌اند یا انجام نداده‌اند بروز می‌کند.

هدف اصلی مشاوره‌های روانشناسی، کمک به افراد برای تجزیه و تحلیل و درک تجربه‌های گذشته است تا احساسات منفی‌ بازدارنده را رها کنند. اغلب افراد هنگام تلاش برای درک علت عصبانیت، کشف می‌کنند که این عصبانیت‌ها از آزردگی ناشی شده‌اند. آنها وقتی قبول کنند که حرف یا رفتار دیگران باعث شده فکر کنند که آزرده شده‌اند، رها کردن عاملی که خشم را زنده نگه داشته و تغذیه می‌کند آسان‌تر می‌شود.

ریشه‌ عصبانیت

علت اصلی عصبانیت این احساس است که کسی به‌ما حمله کرده، آسیب رسانده، سواستفاده کرده یا حرص ما را در‌آورده است. عصبانیت، همیشه ریشه در حالت تدافعی دارد. هم عصبانیت و هم ترس، باعث عقب‌نشینی شخص برای حفاظت از خود یا حمله به طرف مهاجم می‌شود.

یکی از بدترین جنبه‌های عصبانیت این است که هرچه آنرا بیشتر بروز دهیم، شبیه آتشی غیرقابل‌کنترل، بیشتر می‌شود. واقعیت این است که هرچه عصبانی‌تر شویم، بیشتر آسیب می‌بینیم.

ابراز خشم، خیلی زود تبدیل به عادت می‌شود. شخص ناخشنود به‌جایی می‌رسد که کوچکترین مورد، باعث انفجار عصبانیتش می‌شود. او اغلب زندگی را با عصبانیت می‌گذراند. پس از مدتی این احساسات و ابراز عصبانیت، تبدیل به شیوه معمول تفکر و احساس می‌شود و عادی به‌نظر می‌رسد.

دلیل ماندن در وضعیت عصبانی این است که شخص، نیاز دارد کسی آسیب وارده را تایید و نارحتی‌اش را درک‌ کند. وقتی پای صحبت فردی می‌نشینید که درباره عامل عصبانیت و ناراحتی‌اش حرف می‌زند، شاید بهترین کار گفتن این حرف باشد «من کاملا می‌فهمم چه احساسی دارید، اگر من هم در شرایط شما بودم، چنین احساسی داشتم». ابراز همدردی یکی از سریعترین راه‌ها برای فرونشاندن عصبانیت است. زمانی‌که افراد حس می‌کنند ناراحتی‌شان توسط فرد دیگر درک می‌شود، بهبود آغاز می‌شود.

محوریت سرزنش

ریشه‌‌ عصبانیت ملامت‌ کردن است. سرزنش خود یا دیگران برای کاری که انجام شده یا انجام ‌نشده باعث تولید احساسات منفی می‌شود.

در حقیقت، نمی‌توان احساسی منفی را برای مدتی طولانی حفظ کرد، مگر این‌که بتوانید فرد یا چیزی را مقصر عصبانیت خود بدانید. درست همانند خاموش کردن یک چراغ، لحظه‌ای که دست از ملامت بردارید، احساس منفی بی‌درنگ متوقف می‌شود.

پادزهر احساسات منفی آنقدر ساده و موثر است که انکارناپذیر است. افرادی که سال‌ها منفی، عصبانی و ناکام بوده‌اند، می‌توانند احساسات منفی خود را به‌صورت آنی با تصمیمی ساده و قدرتمند از بین ببرند: تصمیم به پذیرفتن مسئولیت.

شما مسئول هستید

از آنجایی که همه احساسات منفی، ریشه در ملامت و سرزنش دارند، راه‌حل ساده است: به‌جای ملامت دیگران، مسئولیت شرایط را بپذیرید. وقتی مسئولیت کامل شرایط را می‌پذیرید، همانند ترمز کردن، احساسات منفی‌ متوقف می‌شود. غیرممکن است که مسئولیت وضعیتی را بپذیرید و از آن شرایط عصبانی و ناراحت باشید. قبول مسئولیت، همه احساسات منفی مربوط به یک وضعیت/شخص را از بین می‌برد و کنترل احساسات‌ را دوباره به‌شما برمی‌گرداند.

از این به‌بعد، هروقت اوضاع باب‌میل پیش نرفت، بی‌وقفه با خود عبارت «من مسئول هستم» را تکرار کنید و احساسات منفی را در نطفه خفه کنید.

۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

راه‌های پیشگیری از پرخاشگری زوجین

راه‌های پیشگیری از پرخاشگری زوجین 

در کنار مشکلات متعددی که ممکن است زوج‌‌ها به نوعی با آنها دست به گریبان باشند، یکی از مشکلات پرخاشگری کلامی است.

سلامت نیوز: دکتر علی باغبانیان در تعریف پرخاشگری کلامی به سلامانه گفت: «در کتاب روانشناسی هیلگارد، پرخاشگری به عنوان رفتاری تعریف شده که به قصد صدمه رساندن جسمی یا زبانی به فردی دیگر یا نابود کردن دارایی دیگران صورت می‌گیرد و در کتاب روان‌پزشکی «کاپلان و سدوک» نیز بسیاری از رفتارها با اینکه منجر به آسیب جسمی نمی‌شوند ولی پرخاشگرانه محسوب شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به پرخاشگری کلامی، اعمال زور، مچ‌گیری، ارعاب، سبک‌های مدیریتی اشاره کرد که به پیامدهای روان‌شناختی زیانباری برای دیگران منجر می‌شوند.»

وی در ادامه با بیان اینکه پرخاشگری به دو شکل فیزیکی و کلامی صورت می‌گیرد گفت: «زوجینی که در رابطه با یکدیگر دچار پرخاشگری کلامی هستند در حقیقت به دلیل ضعف در روابط و با بیان برخی الفاظ و جملات درصدد تخریب طرف مقابل هستند که معمولا با فحاشی، کنایه‌گویی و زخم زبان زدن یا متلک‌گویی و سخره‌گویی سعی در آزار و اذیت طرف مقابل دارند غافل از اینکه ادامه چنین روندی باعث تحقیر شخصیتی و ایجاد عامل زمینه‌ای برای اختلالات روانپزشکی می‌شود.»

این روانپزشک با هشدار اینکه بیشترین پیامدهای منفی پرخاشگری کلامی با اختلالات روانی همراه است، توضیح داد: «زوجینی که سعی در بهبود روابط و آموختن مهارت‌های صحیح ارتباطی و کلامی ندارند باید بدانند اضطراب، ابتلا به بیماری‌های جسمی، افسردگی و… می‌تواند در کمین آنها باشد.»

در این بین شاید به نظر برسد با توجه به جنسیت زنان، پرخاشگری کلامی در آنها شایع‌تر باشد ولی دکتر علی باغبانیان، روانپزشک در این‌باره گفت: «طبق آخرین آمار ارائه‌شده در سمیناری در مشهد، در مقایسه جنسیتی مشخص شد پرخاشگری فیزیکی و کلامی به‌طور نسبی در آقایان بیشتر مشاهده می‌شود. البته هر چند نباید این مساله را هم نادیده گرفت که اگرچه پرخاشگری فیزیکی مختص آقایان است ولی در زنان نیز شاهد پرخاشگری کلامی هستیم.»

به گفته این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران زوجینی که در چنین شرایطی هستند و از این موضوع هم گله‌مندند که هر چه با همسرشان صحبت می‌کنند او اصلا اهمیتی نمی‌دهد و در نهایت روزبه‌روز غمگین‌ و افسرده می‌شوند، این احساس درماندگی و غمگینی آنها می‌تواند از عوارض پرخاشگری کلامی باشد.

باغبانیان در ادامه گفت‌وگو با تاکید بر اینکه برای مهار این رفتار، باید مشخص شود چه عاملی باعث خشم و پرخاشگری کلامی طرف مقابل می‌شود، خاطرنشان کرد: «از نظر مسائل روانشناختی شاید بروز پرخاشگری کلامی به دلیل وجود مشکلاتی باشد که مرد در بیرون از محیط خانه آنها را تجربه می‌کند و با ازدیاد این مشکلات و به نوعی عدم توانایی در حل و فصل آنها و درگیری ذهنی بار اضافی این مشکلات به صورت تلنگری در محیط خانه با کوچکترین حرف و… تظاهر پیدا می‌کند و فرد شروع به پرخاشگری کلامی می‌کند. از این رو توصیه می‌شود شرایط را بررسی کنید و عامل عصبانیت و پرخاشگری کلامی همسرشان را بیابید و سعی در رفع آن داشته باشید.»

این روانپزشک مراجعه به مشاور خانواده را گامی مثبت در بهبود شرایط دانست و گفت: «در ضمن نباید فراموش کرد که بهترین کار در زمانی که فرد پرخاشگری کلامی می‌کند، سکوت است. در این شرایط باید کمی صبور بود و به یاد داشت بحث هیچ فایده‌ای ندارد و فقط شرایط را بدتر می‌کند و به اصطلاح عامیانه بیان کوچک‌ترین حرفی، بهانه‌ای است تا بیش از این به پرخاشگری کلامی ادامه دهد و حرف‌هایی را به زبان بیاورد که باعث ناراحتی و رنجش خاطر بیشتر شریک زندگی شود.»

باغبانیان در نهایت عنوان کرد: «به تدریج با سکوت طرف مقابل، فرد اوایل برای مدت طولانی به پرخاشگری کلامی خود ادامه می‌دهد اما به مرور به دلیل بی‌توجهی و عدم دریافت پاسخ، از مدت زمان آن کاسته می‌شود. در ضمن می‌توان چند روز بعد دلیل پرخاشگری فرد را پرسید و اگر باز هم می‌بینید که در این شرایط همسرتان همچنان از کوره در می‌رود و شروع به بدکلامی می‌کند ترک محیط و مراجعه به مشاور در اولین فرصت بسیار موثر خواهد بود.»

۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

برای لاغری از این کارها دست بکشید

برای لاغری از این کارها دست بکشید 

آیا تا به حال پیش آمده که فکر کنید نمی توانید وزن کم کنید؟ مثل این است که تمام تلاش هایتان برای کاهش وزن نتیجه ای معکوس دارد؟ اگر می خواهید وزن کم کنید ابتدا باید بفهمید کدام مشکل شایع کاهش وزن است که مانع شماست. سپس با ایجاد تغییرات ساده برنامه کاهش وزن خود را متحول کنید.


سلامت نیوز: آیا تا به حال پیش آمده که فکر کنید نمی توانید وزن کم کنید؟ مثل این است که تمام تلاش هایتان برای کاهش وزن نتیجه ای معکوس دارد؟ اگر می خواهید وزن کم کنید ابتدا باید بفهمید کدام مشکل شایع کاهش وزن است که مانع شماست. سپس با ایجاد تغییرات ساده برنامه کاهش وزن خود را متحول کنید.

۱- از انتخاب برنامه غذایی اشتباه دست بردارید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، تا به حال شده رژیمی را به این دلیل استفاده کنید که برای دوستتان جواب داده؟ یک برنامه غذایی ممکن است برای شخصی کامل باشد، اما نیازهای آن فرد، سبک زندگی اش، ترجیحات غذایی اش ممکن است کاملا با شما متفاوت باشد.
این کار را بکنید: درباره سابقه ی رژیم، سابقه پزشکی و حمایت عاطفی تان پنج سوال ساده از خود بپرسید:
بودجه ام چقدر است؟
از نظر سلامت مشکلی دارم که باید در نظر گرفته شود؟
آیا برنامه ی زندگی ام اجازه آماده کردن غذا را به من می دهد؟
از حمایت اجتماعی برخوردارم؟ در گذشته چه کارهایی را امتحان کردم، و چرا شکست خوردم؟
جواب این سوالات کمک می کند نیازهای خاص خود را به عنوان یک رژیم گیرنده شناسایی کنید و بهترین روش کاهش وزن را برای خود انتخاب کنید.

۲- اهداف غیر واقع گرایانه در نظر نگیرید

رژیم گیرندگان معمولا اوایل شروع برنامه غذایی بسیار با انگیزه و هیجان زده هستند، و در همین دوره است که برای کاهش وزن خود اهدافی دور از واقعیت در نظر می گیرند. اما انتظار زیادی باعث می شود فرد از برنامه خارج شود و شاید وزن هم اضافه کند.
این کار را بکنید: یاد بگیرید که چگونه برای خود اهداف کوچک قابل دسترس در نظر بگیرید.این گام های کوچک برای کاهش وزنتان مانند نقشه راه عمل می کند، همین که به یکی از این اهداف کوچک دست پیدا می کنید اراده و انگیزه تان برای گام بعدی تقویت می شود و می توانید بدون کمبود این دو منبع مهم پیش بروید.

۳- نبود وقت را بهانه نکنید

یکی از شایع ترین موانع کاهش وزن این است که فکر کنید وقت این کار را ندارید. نتایج یک تحقیق نشان داد ۴۱ درصد از خانم ها دلیل ناسالم غذا خوردن خود را نبود وقت می دانند، و ۷۳ درصد از خانم ها می گویند، به دلیل پر مشغله بودن برنامه کاریشان نمی رسند ورزش کنند.اگر می خواهید وزن کم کنید باید راهی پیدا کنید تا برای فعالیت ورزشی سالم زمان بدست بیاورید.
این کار را بکنید: برنامه ریزی خشک و کلاسیک را کنار بگذارید و سعی کنید از مواقعی که ضرورت مطلق نیستند برای خود زمان بدست بیاورید. کارهای بسیار مهم را برای خود علامت گذاری کنید و سعی کنید بدون احساس گناه قرار ها و کارهایی که در اولویت نیستند را کنار بگذارید و وقت را برای ورزش کردن باز کنید، در این راه از کمک خواستن خجالت نکشید.

۴- از ایزوله کردن خود دست بردارید

در مصاحبه ای که با هانا کورل، یکی از افراد موفق کاهش وزن در مسابقه (Biggest Loser ) انجام شد او گفت: مهمترین چیزی که در طول کاهش وزن موفقم آموختم این بود که از دیگران کمک بخواهم. من از کمک خواستن خجالت می کشیدم، می توانستم از دیگران کمک بخواهم، اما فکر می کردم کسی را ندارم. بعدها او متوجه شد دوستان و خانواده اش می توانند در طول این کاهش وزن کمکش کنند.
این کار را بکنید: بیاموزید که چگونه حمایت دوستان و خانواده را بدست بیاورید. زمانی بگذارید تا نیازهای خود را شناسایی کنید سپس به دیگران برای درخواست کمک نزدیک شوید. با این کار می توانید بفهمید برای هر نیاز خاص باید روی چه کسی حساب کنید. سرکار، در باشگاه و یا در همسایگی خود دوستان جدیدی پیدا کنید، حتی می توانید در شبکه های اجتماعی از دوستان خود کمک بگیرید.

۵- غذای دریافتی خود را دست کم نگیرید

واقعا همه کالری ها را حساب می کنید؟ آن ۲۵ کالری که در طول روز بدون اینکه حواستان باشد مصرف کردید نیز حساب است، میان وعده ها حساب است، مقدار غذایی که در بشقاب همسرتان بود و خوردید نیز حساب است، و همچنین کالری های وقت آماده کردن غذا نیز حساب است.
جمع کل کالری هایی که در طول روز مصرف کردید ممکن است از آنچه فکرش را می کنید خیلی بیشتر باشد.
این کار را بکنید: طبق برنامه ای که دارید پیش بروید و هرآنچه می خورید – ریز و درشت – را داخل یک دفترچه یادداشت کنید، برای این کار حتی برنامه های موبایل نیز وجود دارد که می توانید از آنها به عنوان یک دفترچه یادداشت استفاده کنید. با این کار دیگر چیزی از نظرتان پنهان نمی ماند.

۶- این باور را که غذاهای سالم باعث کاهش می شوند کنار بگذارید

تحقیقات متعددی نشان داده افراد غذایی را که فکر می کنند سالم است بیشتر می خورند. در یک تحقیق که دانشگاه میشیگان انجام داد مشخص شد وقتی یک غذا برچسب ” طبیعی ” داشته باشد رژیم گیرندگان بیشتر از آن می خورند. میان وعده ای که می خورید شاید سالم باشد اما اضافه وزنی که به شما می دهد ناسالم است.
این کار را بکنید: برچسب محصولاتی که می خرید را فراموش کنید و سعی کنید از روی اطلاعات تغذیه ای که روی آن نوشته شده مشخصی کنید چه مقدار از آن را باید میل کنید. غذای مورد علاقه تان شاید ترکیبات سالم داشته باشد، اما ممکن است حاوی چربی و کالری بالایی باشد که با برنامه غذایی تان جور در نیاید. این نوع غذاها را باید با کنترل مصرف کرد و یا کنار گذاشت.

۷- تمام روز ننشینید

فعالیت های غیر ورزشی گرمازایی، واژه ای فانتزی است که برای تمام کارهایی که در طول روز انجام می دهید و ورزش به حساب نمی آیند استفاده می شود. این موارد بیش از ۱۵ تا ۳۰ درصد کالری که در روز می سوزانید را تشکیل می دهند. اگر بیشتر روز خود را پشت میز یا روی مبل و تماشای تلوزیون می گذرانید میزان کالری سوزی تان از فعالیت های غیر ورزشی گرمازایی به حداقل می رسد.
این کار را بکنید: یادبگیرید که چگونه بدون ورزش کردن کالری بسوزانید، فعالیت های غیر ورزشی خود در طول روز را تقویت کنید. اگر در اداره کار می کنید و پشت میز نشین هستید هر ساعت از پشت میز خود بلند شوید و به طبقه ای دیگر بروید، لیوان آب خود را پر کنید، از پله های دفتر بالا بروید. اگر شب ها دوست دارید تلوزیون تماشا کنید، به جای اینکه فقط بنشینید کمی گردگیری کنید و یا لباس ها را تا کنید.

۸- فعالیت ورزشی خود را زیاد دست بالا نگیرید

بسیاری از افرادی که می خواهند وزن کم کنند عضو یک باشگاه می شوند. اما رفتن به باشگاه به معنای این نیست که دائم در حال کالری سوزاندن هستید. کالری را فقط زمانی می سوزانید که در حال ورزش کردن هستید و این زمان شامل پارک کردن ماشین، صحبت با دوستان در باشگاه و لباس عوض کردن در رختکن نمی شود.بعضی اوقات افراد تمام اینها را جزو ورزشی که انجام داده اند به حساب می آورند.
این کار را بکنید: مقدار فعالیت ورزشی خود را منصفانه حساب کنید، حتی برخی دستگاه ها هستند که با استفاده از محاسبه ضربان قلب مقدار زمان مفید ورزشی را که می کنید مشخص می کنند.

۹- با بیشتر غذا خوردن ورزش را جبران نکنید

این طبیعی است که با ورزش کردن اشتها افزایش پیدا کند. یکی از اشتباهات رایج کاهش وزن این است که به خاطر ورزش کردن با میان وعده و غذای بیشتر به خود پاداش می دهیم، غافل از اینکه این نوع غذا خوردن باعث اضافه شدن وزنمان می شود.
این کار را بکنید: برنامه ریزی کنید تا درست بعد از ورزش یک میان وعده کم کالری و سالم میل کنید.پروتئین کم چرب را با کربوهیدرات ترکیب کنید تا گرسنگی تان برطرف شود و مواد مغذی که در طول ورزش از دست دادید جبران شوند.

۱۰- از تغییرات کوچک انتظار نتایج اساسی نداشته باشید

حقایق خاصی درباره کاهش وزن وجود دارد که رژیم گیرندگان باهوش پس از مدتی به آن پی می برند. یکی از آنها این است که رژیم گرفتن سخت است، البته بیشتر شما تا به حال فقط شعارهای روی قرص ها و داروهای لاغری را خوانده اید که ادعا می کنند بدون هیچ سختی وزنتان کم می شود. و البته بسیاری از برنامه های غذایی نیز چنین ادعایی دارند. اما این موارد کارایی ندارد.
این کار را بکنید: این حقیقت را بپذیرید که کاهش وزن مشکل است، اما اجازه ندهید که سختی این فرآیند شما را بترساند. چیزهایی که بیشترین ارزش را در دنیا دارند – مانند سلامتتان – ارزش عملکرد استوار شما را دارد. پس به جای ترسیدن، هر موفقیت کوچک خود را جشن بگیرید تا روی هدف متمرکز بمانید.
برای مثال اگر ترازو آن نتیجه ای که انتظارش را داشتید به شما نشان نداد، خود را سرزنش نکنید و به جای آن خود را تشویق کنید تا با استفاده از برنامه غذایی متعادل دفعه بعد روی ترازو را کم کنید. به نکات مثبت نگاه کنید، شاید برنامه غذایی تا به حال آنچنان تاثیر گذار نبوده ولی کمک کرده شبها بهتر بخوابید و روزها احساس خوبی داشته باشید.

۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مقصران شاخ به شاخی آمبولانس‌ها

عکس

ای‌کاش‌های رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با تسنیم:

مقصران شاخ به شاخی آمبولانس‌ها

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور علت تصادف شاخ به شاخ آمبولانس‌های کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، در هفته ای که گذشت دو دستگاه آمبولانس حامل بیمار که در حین ماموریت بودند در کیلومتر 70 محور زاهدان به خاش در محدوده بخش کورین با هم برخورد کردند که بر اثر این تصادف مرگبار، یک امدادگر کشته و سه نفر زخمی شدند. براین اساس امین صابری‌نیا رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور درباره جزئیات و علت این حادثه دلخراش به تسنیم گفت: بالاخره وقتی کمبود شدید نیرو است و متاسفانه تفکر دولت بر برون سپاری است؛ باعث شده که نتوانیم بر روی کیفیت خدمات به‌خوبی برنامه ریزی کنیم و این اشکالات به‌وجود می‌آید.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ادامه داد: سال گذشته بنده نسبت به کمبود نیرو هشدار دادم و دائم گفتم که این خدمت تخصصی و مهارتی است و باید نیرو ماندگار و تامین شود و نه با تفکر برون سپاری؛ بنابراین افرادی که مهارت ندارند وارد سیستم می‌شوند.

صابری‌نیا تصریح کرد: از طرف دیگر خستگی شغلی خود باعث کمتر شدن سطح ایمنی است که در حال حاظر به‌جای 8 کشیک، تعداد کشیک حداقل 14 کشیک 24 ساعته خدمت؛ نگران کننده است و هر چه هم به سازمان مدیریت گفته می‌شود توجه‌ای نمی‌کنند، بنابراین وقتی اینچنین اتفاقاتی رخ می‌دهد دنبال مقصر گشتن جای تعجب است.

وی عنوان کرد: نیرویی که تامین نیست و کشیک بیش از انتظار دارد و آینده شغلی نامشخص دارد اگر حتی خطای انسانی نیز کند جای تعجب ندارد، در واقع باید گفت عامل زمینه ای عدم توجه به ذات اورژانس پیش بیمارستانی است که در انتخاب نیرو محدودیت ایجاد شده است و شرایط سخت کاری نیز مزید بر علت است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در خاتمه خاطرنشان کرد‌: ای کاش مسئولان رسانه‌ها، سازمان مدیریت را مجبور می‌کردند تا موضوع کمبود نیرو در اورژانس پیش بیمارستانی را پاسخ دهند.

انتهای پیام/

۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

جریمه 10 میلیونی برای کارمندان بدحجاب؟

جریمه 10 میلیونی برای کارمندان بدحجاب؟

افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیسیون قرآن و عترت مجلس با تکذیب مبلغ 10 میلیون تومانی جریمه و کسر از حقوق کارمندان بدحجاب گفت: این قانون در مرحله مقدماتی و در حال بررسی است و هنوز درباره اینکه چنین مصادیقی در آن وارد شود یا خیر تصمیمی گرفته نشده است.
باشگاه خبرنگاران جوان: افتخاری با تکذیب مبلغ 10 میلیون تومانی جریمه و کسر از حقوق کارمندان بدحجاب گفت: این قانون در مرحله مقدماتی و در حال بررسی است و هنوز درباره اینکه چنین مصادیقی در آن وارد شود یا خیر تصمیمی گرفته نشده است.

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص تصویب طرح صیانت از عفاف و حجاب در قوه مقننه اظهار داشت: این قانون هنوز کامل نشده و فقط یک کار مقدماتی است بطوریکه قبل از تکمیل نهایی باید بررسی شود که آیا مصادیقی از جمله کسر حقوق کارمندان در آن مد نظر قرار گیرد یا خیر.

وی اعلام مبلغ 10 میلیون تومان جریمه کسر از حقوق کارمندان بد حجاب را ناشی از اشتباهات برخی خبرگزاری‌ها دانست و بیان کرد: برخی اوقات در خبرگزاری‌ها یک یا دو صفر در اعلام ارقام کم و زیاد می‌شود که متاسفانه این اشتباهات رو به فزونی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: کمیسیون مشترک فرهنگی و قضائی در مجلس برای تصویب طرح صیانت از عفاف و حجاب تشکیل شده که تاکنون دو جلسه از آن برگزار شده است تا در قانون‌گذاری نسبت به این مسئله با نگاه کلان برخورد شود.

وی افزود: اگرچه عنوان طرح بسیار کامل است اما خود طرح نواقص زیادی دارد به همین خاطر در نظر داریم همه قوانین مربوط به مسئله عفاف و حجاب در طول چند دهه اخیر را در این قانون تجمیع کنیم.

افتخاری شفاف‌سازی، رفع هم‌پوشانی و نواقص و همچنین به روز رسانی قانون عفاف و حجاب را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: این طرح در حال بررسی است و بعد از تصویب نهایی در کمیسیون مشترک در نوبت قرار می‌گیرد تا به صحن مجلس برود و بنابراین نمی توان زمانی را برای تصویب نهایی پیش‌بینی کرد.

وی با بیان اینکه «مرکز پژوهش های مجلس در تهران و قم و همچنین وزارت‌خانه های کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه شورای انقلاب فرهنگی در حال حاضر طرح صیانت از عفاف و حجاب را بررسی می‌کنند » اظهار داشت: صیانت از عفاف و حجاب در ادارات تنها یکی از بخش‌های این طرح است بطوریکه رعایت عفاف و حجاب در خودروها نیز در برنامه درنظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی افزود: مبلغ 10 میلیون تومان جریمه برای کارمندان بد حجاب را به خاطر نمی‌آورم و فقط مبلغ 100 هزار تومانی جریمه برای سرنشینان بدحجاب خودروها مطرح شده که در صورت تبدیل شدن به قانون مانند سایر تخلفات رانندگی این جریمه نیز اعمال می شود.

وی در پایان رعایت نکردن عفاف و حجاب را از جمله موارد آسیب‌رسان به امنیت اخلاقی، اجتماعی و همچنین امنیت جانی دانست و خاطر نشان کرد: همانگونه که اگر یکی از سرنشینان خودرو کمربند ایمنی‌اش را نبسته باشد راننده جریمه می‌شود، در خصوص رعایت نکردن حجاب اسلامی توسط سرنشینان خودرو نیز راننده جریمه خواهد شد.
۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مالباختگان میزان و پدیده در مشهد خیابان را بستند و شعار دادند

وعده حل مشکلات طلبکاران میزان و پدیده شاندیز
مالباختگان میزان و پدیده در مشهد خیابان را بستند و شعار دادند
 
 
کسانی که پول بی زبانشان را به کام مدیران پدیده شاندیز و موسسه مالی و اعتباری میزان ریخته اند، حالا طلبکار شده اند که چرا دولت پول آنها را پس نمی دهد. آنها وعده گرفتند که تا آخر این هفته مشکلشان حل شود.
تجمع و خیابان بستن مالباختگان پدیده شاندیز و میزان امروز در مشهد، باعث بی نظمی در عبور و مرور و بستن خیابان بهار در مقابل استانداری خراسان رضوی شد.

این تجمع که دیروز با استفاده از شبکه های اجتماعی هماهنگ شده بود از ساعت ۱۰ صبح امروز در مقابل استانداری مشهد شکل گرفت و مالباختگان پدیده شاندیز و موسسه مالی و اعتباری میزان، با سر دادن شعار، نوشتن پلاکارد و بستن راه اتومبیل رو، سعی کردند صدای خود را به گوش مسئولان استانداری برسانند.

به گزارش خبرآنلاین، مالباختگان با سر دادن شعارهایی مانند "ما همه یک دسته شدیم، از وعده ها خسته شدیم" و "هشت ماه شعار شنیدیم، یک بار عمل ندیدیم" از مسئولان خواستند داد آنها را از مدیران این دو موسسه بگیرند. آنها همچنین خواستار این شدند که مصوبات شورای عالی امنیت ملی درباره این دو موسسه و سهامداران مال از کف داده آنها اعلام شود.

پس از حضور مردم در مقابل استانداری معاون فرماندار مشهد در جمع آنها حاضر شد و اعلام کرد کارهای نهایی برای پس گرفتن وجوه مردم از شرکت پدیده شاندیز در حال نهایی شده است و مسئولان با یک مجموعه سرمایه گذاری که توان اجرای بقیه امور این شرکت و دادن حق و حقوق مردم را داشته باشد، در حال رایزنی هستند.

محمود کریمی پس از گذشت چند ساعت از شروع تجمع مردم که گه گاه باعث مسدود شدن و ترافیک در خیابان بهار مشهد شده بود در بین جمعیت حاضر شد و ضمن درخواست از مردم برای حفظ آرامش، قول پیگیری و اعلام مصوبات شورای عالی امنیت ملی را داد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد که در بین سهامداران پدیده شاندیز حاضر شده بود گفت: نتیجه پرونده پدیده طی دو روز آینده مشخص و به اطلاع مردم خواهد رسید.

او پیشبرد توافق با سرمایه گذار را ۹۰ درصدی خواند و گفت: موضوع پدیده شاندیز در حال انجام توافق است تا این شرکت به یک مجموعه قانونی، اقتصادی با توان اجرایی و پاسخگوی مردم تبدیل شود. مجوز دادن از الزامات توافق با سرمایه گذار است. ما دنبال استیفای حقوق مردم بوده به همین دلیل مسوولان استان پیگیرند تا با کمک تهران مجوزهای لازم اخذ و به سرمایه گذار تحویل گردد.

با این وعده سهامداران پدیده و میزان متفرق شدند ولی فعالیتهای آنها در شبکه های اجتماعی نشان می دهد قرار است در صورت عدم اعلام مصوبات شورای عالی امنیت، مجددا تجمع دیگری را در مقابل استانداری انجام خواهند داد.









۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شبنم قلی خانی (بازیگر نقش مریم مقدس) مادر شد + عکس

شبنم قلی خانی (بازیگر نقش مریم مقدس) مادر شد + عکس

بازیگر فیلم «مریم مقدس» در صفحه‌ی اینستاگرامش اعلام کرد که فرزندش به دنیا آمده است.

شبنم قلی خانی (بازیگر نقش مریم مقدس) مادر شد + عکس


شبنم قلی خانی با انتشار عکسی از دست خودش و نوزادی که تازه به دنیا آمده این خبر را به دنبال‌کنندگان صفحه‌اش در این شبکه اجتماعی داد.

شبنم قلی خانی ، فعالیت بازیگری را در سال ۱۳۷۶ با بازی در تئاتر «آنتیگونه» در تئاتر شهر تهران آغاز کرد. شهریار بحرانی که از بازی شبنم قلی خانی خوشش آمده بود، او را برای ایفای نقش حضرت مریم در فیلم سینمایی «مریم مقدس» انتخاب کرد.


شبنم قلی خانی (بازیگر نقش مریم مقدس) مادر شد + عکس
دست شبنم قلی خانی و فرزندش

گلاره اسدی بازیگر تلویزیون و سینما هم در صفحه اینستاگرامش مادر شدن این بازیگر را به او تبریک گفت. او نوشته:«قول داده بودم این هفته پر باشد از خبرهای خوب. شبنم خانم مبارک همه‌ی ما باشه مادر شدنت، رفیق نازنینم.»

شبنم قلی خانی ، تا به حال در سریال‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخته که از بین‌آن‌ها می‌توان به «اولین شب آرامش»، «سرزمین کهن»، «نردبام آسمان» اشاره کرد.

بیوگرافی شبنم قلی خانی :
شبنم قلی‌خانی در ۱۹ آبان ۱۳۵۶ در تهران زاده‌شد.شبنم فعالیت بازیگری را در سال ۱۳۷۶ با بازی در تئاتر آنتیگونه در تئاتر شهر تهران آغازنمود. او موردتوجه شهریار بحرانی قرارگرفت و در فیلم سینمایی مریم مقدس به کارگردانی وی درخشید. او نقش مریم، مادر عیسی مسیح را در این فیلم سینمایی ایفاکرد. او در نخستین مجموعهٔ تلویزیونی خود به نام اولین شب آرامش به کارگردانی احمد امینی درخشید. در سال ۲۰۰۵، شبنم نخستین اثر خود به نام حقیقت یک دست‌فروش را که یک فیلم مستند بود، کارگردانی‌کرد و وارد عرصهٔ کارگردانی شد. او تاکنون چندین فیلم مستند و کوتاه و یک فیلم انیمیشن را کارگردانی کرده‌است.

شبنم قلی خانی ، یک سال بعد در مجموعهٔ تلویزیونی سال‌های برف و بنفشه که از کانال‌های اروپا، آمریکا و آسیا پخش‌شد، ایفای نقش کرد. او به زودی با علیرضا افخمی آشناشد و در دو مجموعهٔ تلویزیونی پنجمین خورشید و پنج کیلومتر تا بهشت به کارگردانی وی درخشید. او به فاز دوم مجموعهٔ تلویزیونی سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی پیوست و در این نقش نیز ایفای نقش کرد. پنج‌شنبهٔ آخر ماه واپسین کار شبنم قلی‌خانی است که در سال ۱۳۹۰ ساخته‌شد. او هم‌چنین دارای چندین جایزه و تقدیرنامه از جشنواره‌های مختلف است.

او دارای دیپلم ریاضی فیزیک است و در دانشگاه در رشتهٔ تئاتر قبول‌شد و گرایش طراحی صحنه را برگزید. چندی پس از آن، در کنکور کارشناسی ارشد در گرایش کارگردانی تئاتر مشغول به تحصیل شد و هم‌اکنون فارغ‌التحصیل شده‌است.

او از سال ۲۰۰۴ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ایران بود و به آموزش بازیگری و تئاتر می‌پرداخت. وی هم‌چنین بازیگری به کودکان را برای چندین سال در یک مؤسسهٔ فرهنگی تدریس می‌کرد. او استاد کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است و لیسانس طراحی صحنه را در سال ۲۰۰۰ از دانشگاه آزاد اسلامی تهران دریافت‌کرد.


شبنم قلی خانی (بازیگر نقش مریم مقدس) مادر شد + عکس
شبنم قلی خانی و همسرش

او به علت کار شخصی همسرش و ادامه تحصیل در مقطع دکترای رشته کارگردانی تئاتر از ابتدای سال 92 به استرالیا نقل مکان کرده است.
منبع: پرشین وی - سینماژورنال
گردآوری: سایت لاودان
۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
free webpage counters